Στόχοι σχολικής χρονιάς 2022-2023

Το Γυμνάσιο Μακεδονίτισσας έχει θέσει για την τρέχουσα σχολική χρονιά τους ακόλουθους στόχους, που συνθέτουν το όραμα του Σχολείου.

1ος στόχος: H βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων και η καλλιέργεια στάσεων και δεξιοτήτων, απαραίτητων για τη μάθηση και την ολοκληρωμένη ανάπτυξη των μαθητών

Τα μαθησιακά αποτελέσματα αφορούν την επιτυχία των μαθητών μας, τόσο ποιοτικά όσο και ποσοτικά σε σχέση με το όραμα του εκπαιδευτικού μας συστήματος και τα αναλυτικά προγράμματα του ΥΠΠΑΝ. Με τον όρο μαθησιακά αποτελέσματα εννοούνται όχι μόνο οι γνώσεις, αλλά και οι στάσεις, οι συμπεριφορές, οι αξίες και οι δεξιότητες που επιδιώκεται να αποκτήσουν οι μαθητές μέσα από την εφαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων. Όραμα η διαμόρφωση εγγράμματων πολιτών με δεξιότητες, υπευθυνότητα, δημοκρατικό ήθος, ιστορική ταυτότητα, αλλά και σεβασμό στη διαφορετικότητα. Πολιτών με ολοκληρωμένη προσωπικότητα, ικανών να συμβάλουν δημιουργικά στην ανάπτυξη της κοινωνίας και στην αντιμετώπιση των προκλήσεων του μέλλοντος, καθώς και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών μέσω της παιδείας και του πολιτισμού.

Σημαντικός παράγοντας για τη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων είναι, η «διαμορφωτική αξιολόγηση», η οποία είναι αξιολόγηση για τη διδασκαλία και τη μάθηση, είναι μέρος της διαδικασίας διδασκαλίας-μάθησης και τη ρυθμίζει. Αναγνωρίζει, με ένα αναλυτικό τρόπο, τα δυνατά και αδύνατα σημεία της μάθησης του μαθητή, ώστε να βοηθήσει τον εκπαιδευτικό να αναστοχαστεί για τις διδακτικές πρακτικές του και να τις τροποποιήσει. Επιτρέπει, με μια μορφή διαμορφωτικής ανατροφοδότησης, να αναπτυχθεί ένας διάλογος μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητή και να σχεδιαστούν διδακτικές παρεμβάσεις, με στόχο τη βελτίωση της διδασκαλίας. Επιπλέον, προωθεί και ενισχύει τη μάθηση όλων των μαθητών μέσω διαφοροποιημένης διδασκαλίας, εμπλέκοντας ταυτοχρόνως το μαθητή στην ανάλυση των λαθών του και των αδυναμιών του και στην ανάπτυξη των ικανοτήτων τους για αυτοαξιολόγηση και ετεροαξιολόγηση και ενεργό συμμετοχή στη διαδικασία διδασκαλίας και μάθησης.


2ος στόχος: Ασφάλεια και υγεία των μαθητών – Αποδοχή της διαφορετικότητας

Το Σχολείο αναγνωρίζει πόσο σημαντικό είναι τα παιδιά να αισθάνονται ασφάλεια εντός της σχολικής μονάδας και να απολαμβάνουν τη χαρά της μάθησης. Στο πλαίσιο του στόχου αυτού, επιδιώκεται:

α) η καλλιέργεια υπεύθυνης στάσης έναντι των νέων επιδημιολογικών δεδομένων και η εφαρμογή των κανόνων ατομικής προστασίας και συλλογικής υγειονομικής ασφάλειας, όπως καθορίζονται από τα Υγειονομικά Πρωτόκολλα με την επιμέλεια της Διεύθυνσης, των εκπαιδευτικών και τη συνετή στάση των μαθητών και μαθητριών του Σχολείου μας.

β) η καλλιέργεια του σεβασμού και η αποδοχή της διαφορετικότητας, στοιχεία τα οποία συμβάλλουν στην ποιότητα της σχολικής ζωής και στη μείωση του εκφοβισμού.


3ος στόχος: Περιβαλλοντική εκπαίδευση

Τα ακραία περιβαλλοντικά φαινόμενα που παρατηρούνται σε ολόκληρο τον πλανήτη εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής, μας φέρνουν αντιμέτωπους με ιδιαίτερες προκλήσεις. Κομβικός κρίνεται ο ρόλος του σχολείου στη δημιουργία ενεργών, εγγράμματων πολιτών με «περιβαλλοντική συνείδηση» και δράση, που να  σέβονται και να προστατεύουν το φυσικό περιβάλλον και να έχουν όλα τα εχέγγυα να ανταποκριθούν στις σύγχρονες περιβαλλοντικές προκλήσεις, συμβάλλοντας σε ένα καλύτερο και πιο αειφόρο μέλλον.


4ος στόχος: «Γνωρίζω, Δεν Ξεχνώ, Διεκδικώ»

Κάθε χρόνος που περνάει από την εισβολή και κατοχή της μισής γης μας, ατσαλώνει περισσότερο την αποφασιστικότητα και την πίστη μας για απελευθέρωση και επανένωση της πατρίδας μας. Ο ρόλος του σχολείου, ώστε η μνήμη και ο αγώνας να αποκτήσουν αληθινό νόημα στη σκέψη και στον τρόπο ζωής των μαθητών/τριών μας, της γενιάς του μέλλοντος, είναι ιδιαίτερα σημαντικός. Τρεις οι παράμετροι του μόνιμου στόχου «Γνωρίζω, Δεν Ξεχνώ, Διεκδικώ»: (α) Γνωρίζω τον τόπο μου, (β) Δεν Ξεχνώ την κατεχόμενη γη μου και (γ) Διεκδικώ την απελευθέρωση και την επανένωση της πατρίδας μου.


5ος στόχος: 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή 1922

Πέρασαν 100 χρόνια από τη Μικρασιατική Καταστροφή, μια μαύρη και θλιβερή σελίδα της ελληνικής ιστορίας με φοβερές συνέπειες, αποτέλεσμα  του διχασμού και της διχόνοιας των Ελλήνων, που μας διδάσκει την ομόνοια και την ομογνωμία στον αγώνα για την πατρίδα. Ως Κύπριοι που βιώνουμε την προσφυγιά και τον διωγμό από την πατρική μας γη, νιώθουμε τον πόνο των προσφύγων της Μ. Ασίας και κατανοούμε τον δύσκολο αγώνα τους για επιβίωση. Τα ήθη και τα έθιμά τους, ο ξεχωριστός πολιτισμός τους, μεταβαίνοντας στην ελεύθερη Ελλάδα, δίνει σπουδαία δείγματα, επιβιώνει και μεγαλουργεί.

Οι μαθητές/τριές μας, καλλιεργώντας την ενσυναίσθηση, μαθαίνουν για τη Μικρασιατική Καταστροφή, διδάσκονται όχι μόνο από τα ιστορικά γεγονότα, αλλά και τις μαρτυρίες των ανθρώπων, που τα έζησαν και τα απέδωσαν λογοτεχνικά. Μετρώντας  ακόμα μια συμφορά για τον ελληνισμό δεν παύουμε να προβληματιζόμαστε και να επαγρυπνούμε.

 
6ος στόχος: Εκπαιδευτική ένταξη παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία

Οι μαθητές/τριες με μεταναστευτική βιογραφία αποτελούν πλέον μια σημαντική μερίδα του μαθητικού πληθυσμού σε όλες τις βαθμίδες του εκπαιδευτικού συστήματος. Στόχος η ομαλή ένταξή των παιδιών αυτών στο δημόσιο σχολείο με βασική προϋπόθεση την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας, αλλά και κάποια επιμόρφωσή τους σε επίπεδο κοινωνικής-πολιτιστικής ενημερότητας.

 
7ος στόχος: Υποστήριξη παιδιών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

Με βασική αρχή την ιδιαιτερότητα του κάθε ατόμου και τις δυνατότητές του, ουσιαστική μέριμνα του Σχολείου μας είναι η στήριξη και βοήθεια των παιδιών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, η προάσπιση της ψυχικής τους υγείας, η εκπαιδευτική και κοινωνική τους πρόοδος και εξέλιξη και η καταπολέμηση της περιθωριοποίησής τους.